Aktualny Program

Poniżej znajduje się lista projektów muzycznych, w których Wojciech Sanocki bierze udział. Są to zarówno aranżacje muzyki do sztuk teatralnych, jak i informacje o zespołach przez niego prowadzonych:


Brel | Senator | Zbrodnia i kara | Mein kampf





A oto informacje o wspomnianych projektach:

Brel

pełny program

Trójkę młodych ludzi: Sabinę Głuch, Maka Rachonia i Wojtka Sanockiego połączyło zainteresowanie piosenkami Jaquesa Brela czego owocem jest recital piosenek tego barda piosenki francuskiej. Płyta zawiera wybrane utwory Brela, mówiące o przyjaźni, miłości, której tak mało w naszym zagonionym świecie. Piosenki takie jak "Cukierki", "Walc na tyciąc pas", "Flamandowie" czy "Amsterdam" wzruszyły samego W.Młynarskiego (autora polskich słów), który wysłuchał recitalu artystów podczas promocji płyty w zabrzańskim klubie-restrauracji "Galeria".

Matreiał dźwiękowy dostępny w sekcji Nagrania. Oprócz Wojciecha Sanockiego, na płycie usłyszymy również następujących wykonawców:



  • Sabina Głuch - aktorka, absolwentka Studia Aktorskiego L'ART w Krakowie, debiutowała rolą Gerdy w "Królowej Śniegu", współpracowała z "Quasi karbaretem Rafała Kmity", ceni szczególnie piosenkę aktorską w tym ulubioną - francuską.
  • Marek Rachoń - aktor, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Debiutował rolą Damisa w przedstawieniu "Tartuffa" Moliera w przekładzie B.Korzeniowskiego i reżyserii Bogdana Cioska. Pomysłodawca i animator recitalu "Piosenki J.Brela".


***

Senator

pełny program
Stanisław Bieniasz
sztuka w dwóch aktach


reżyseria:Stanisław Bieniasz
scenografia:Marek Braun
muzyka:Wojciech Sanocki
asystent reżysera:Jerzy Kuczera


Obsada:
Senator ...... Jerzy Kuczera
Greta ...... Anna Kadulska
Doktor ...... Jan Rogół
Ksiądz ...... Antoni Gryzik
Redaktor ...... Andrzej Warcaba
Ania ...... Ewa Kutynia


"Eduard - polityk z przypadku, nauczyciel gimnazjalny, który zajął się działalnością polityczną poproszony o to przez grupę katolików niemieckich po podziale Górnego Śląska, kiedy nagle Niemcy stali sie mniejszością, podjął się tego zadania, rozumiejąc politykę jako służbę na rzecz społeczności. (...)

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że skuteczność w polityce nieraz trzeba okupić znacznymi koncesjami moralnymi. Gdzie znajduje sie granica ustępstw etycznych? (...)"


Spektakle realizowanie są przez Dom Współpracy Polsko-Niemieckiej w Gliwicach przy wsparciu finansowym Konsulatu Generalnego Republiki Federalnej Niemiec we Wrocławiu.


***

Zbrodnia i kara

pełny program
Fiodor Dostojewski


TEATR POLSKI W BIELSKU-BIAŁEJ


adaptacja reżyseria i scenografia:Marek Gaj
muzyka:Wojciech Sanocki


Obsada:
Raskolnikow ...... Bartosz Dziedzic
Porfiry Pietrowicz ...... Grzegorz Sikora
Sonia ...... Anna Guzik


"...Patrząc na postać Raskolnikowa, chciałoby się powiedzieć: oto człowiek z kryjówki. Kim jest człowiek z kryjówki? Jest to człowiek, który całe życie wiedzie tak, jakby się krył w jakiejś kryjówce. Stroni od ludzi, ucieka od bliźnich, jest drażliwy, wciąż się broni lub atakuje. Widać z daleka, że włada nim jakiś lęk. Czasami jednak życie zmusza go do tego, aby wyjść z nory. Co wtedy? Wtedy kłamie. Wydaje mu się, że jest w życiu skazany na kłamstwo. Jego dusza ulega rozszczepieniu, Ma kilka twarzy. Inną dla świata, inną dla samego siebie. (...)

Nasz świat, ten świat, w którym żyjemy, w którym się poruszamy, jest pełen ludzi z kryjówek, ludzi, którymi - czasem nawet nieświadomie - rządzi lęk przed prawdą.

A może nawet więcej, może każdy z nas jest w jakimś stopniu człowiekiem z kryjówki. Gdyby rzeczywiście tak było, z pewnością obejrzenie (...) choćby małej cząstki siebie pomoże nam do wyjścia z naszych kryjówek.'


Ks. prof. Józef Tischner


***

Mein kampf

pełny program
George Tabori


TEATR ŚLĄSKI IM.STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO W KATOWICACH
przekład: Danuta Żmij-Zielińska


reżyseria:Henryk Baranowski
wspólpraca:Grzegorz Kempinsky
scenografia:H.Baranowski, Piotr Shmitke
konsultacja muzyczna:Wojciech Sanocki
układ tańca pani Tod:Izabela Walobczyk
asystent reżysera:Magdalena Nowacka


Obsada:
Szlomo Herzl ...... Adam Baumann
Lobkowitz ...... Bernard Krawczyk
Hitler (gościnnie) Dariusz Wiktorowicz
Gretchen (gościnnie) Dorota Chaniecka
Pani Tod ...... Anna Kadulska
Himmlischst ...... Antoni Gryzik


"Nazywam "Mein Kampf" teologiczną farsą. Generalnie chodzi o miłość. Na wielu płaszczyznach: niebiańskiej, erotycznej, seksualnej. Kiedy człowiek traktuje poważnie Pismo Święte, co ja, im bardziej jestem starszy, czynie, tym bardziej staje się jasne, że zarówno żydowska, jak i chrześcijańska Biblia mówią, żeby człowiek kochał swego wroga jak siebie samego. To płaszczyzna teologiczna, na której skrajności ćwiczą się w pojednaniu, to nie najlepsze slowo miłości, wybaczaniu przepraszaniu. Pasja jest zawsze zagadkowa. (...)

Słowo miłość stało się nieprzyzwoite. Nikt nie bierze go poważnie, chyba, że pisze jakąś pracę naukową. Temat wydaje się wyczerpany. Prawdopodobnie był taki czas, kiedy seks i religia szły w parze. Szlomo odczuwa jedzenie i moralność, miłość i moralność jako sprzeczne ze sobą. Czy nadal będę dobrym człowiekiem, jeśli wejdą w taką relację z Hitlerem albo z Małgorzatką. To jest konflikt. Freud tak to sformuował: człowiek pragnie być dobry i szczęśliwy. Ale to niemożliwe. Jeśli człowiek folguje naturalnym instynktom, zaspokajając swoje zwierzęce żądze, może być szczęśliwy, ale nie dobry. Banalne historia miłosna rodem z Hollywood: wielka love-story - Hitler i jego żyd. Obrzydliwa sprawa. Faust i Mefisto, Othello i Jago to też historie miłosne. Aspekt banalny i boski mają bardzo silny związek ze sobą. Tak więc miłość jest bogiem największy banał, jaki istnieje.


George Tabori


***